راستش برنامه‌نویسان خارجی فکر همه‌جای کارشان را می‌کنند تا خدای‌‌نکرده اپلیکیشن‌های‌شان با شکست روبه‌رو نشوند. اپلیکیشن‌هایی که بعضا چندین میلیون دلار سرمایه پشت‌شان خوابیده است و هرگونه اشتباهی این حجم عظیم سرمایه‌گذاری را به باد خواهد داد.

چه بر سر اینستاگرام متوفی می‌آید


اپلیکیشن اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. مسئولین‌ش فکر همه‌جا را کرده‌اند. امشب داشتم چرخی در وِب‌سایت این کمپانی می‌زدم که با مطلب بسیار جالبی روبه‌رو شدم.

هنگامی‌که یک کاربر اینستاگرام به هر دلیلی فوت می‌کند یک‌سری قواعد لحاظ می‌شود که مرورشان خالی از لطف نیست:
اینستاگرام اجازه نخواهد داد هیچ شخصی وارد حساب کاربری شخصِ متوفی شود؛ حتی بستگان بسیار نزدیک. اکانتِ مرحوم تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد کرد؛ نه لایک‌هایش، نه تگ، نه پست‌ها و کامنت‌های وی. اکانت شخص متوفی در قسمت Explore و اکانت‌های پیشنهادی ظاهر و نمایش داده نخواهد شد. پست‌ها و عکس‌های مرحوم برای فالوورهایش همچنان قابل نمایش خواهد بود. و از همه جالب‌تر این است که می‌توان پس از فوت وی همچنان از طریق Direct برای اکانت‌ش عکس‌ و ویدئو فرستاد.

البته این مسائل مثل همیشه در کشور عزیزمان، ایران انجام‌پذیر نیست! زیرا در کشورهای دیگر باید مدارک فوت را برای مسئولین فرستاد و ثابت کرد که واقعا شخصِ موردنظر فوت شده است. متاسفانه در ایران نه کسی تمایلی دارد و نه شرایط مناسب برای انجام‌دادن این‌نوع کارها.