هنگامی‌که مالک کمپانی عظیم ‌‌«فیس‌بوک» در سال 2012 اینستاگرام را با قیمت قابل‌توجه یک میلیارد دلار خریداری کرد، خیلی‌ها وی را مورد سرزنش و تمسخر قرار دادند. آن‌ها تصور می‌کردند که اینستاگرام تا این حد، قیمت ندارد و خرید آن چیزی شبیه یک حماقت است و بس. اما امروز در سال 2016 می‌توان با جرات اعلام کرد که «مارک زاکربرگ» با خرید این شبکه اجتماعی به یک معدن گنج دست یافته است که روزبه‌روز به قیمت آن افزوده می‌شود.

لوگوی جدید اینستاگرام

اینستاگرام در حال حاضر 500 میلیون کاربر دارد؛ یعنی چیزی حدود دو برابر دو سال گذشته و چیزی بیش از چهار برابر سه سال گذشته! به‌طور میانگین هر 9 ماه یک‌بار، حدود 100 میلیون کاربر به اینستاگرام افزوده می‌گردد که رقم بسیار شگفت‌انگیزی محسوب می‌شود. از این 500 میلیون کاربر حدود 300 میلیون نفر به‌صورت روزانه از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند که نشان‌دهنده‌ی محبوبیت فراوان آن است.

برطبق گزارش eMarketer اینستاگرام امسال مبلغ 1/5 میلیارد دلار بابت تبلیغات درآمد خواهد داشت که چیزی حدود 144% بیشتر از سال 2015 خواهد بود! این میزان آهنگ رشد در جذب کاربر و درآمد باعث تقویت بیش از پیش کمپانی فیس‌بوک خواهد شد و مُهر تاییدی بر هوش و ذکاوت «مارک زاکربرگ» است.

( منبع: investorplace )

آدرس کانال تلگرام ما:      کلیک کنید

آدرس اینستاگرام ما:       کلیک کنید