یکی از ویژگی‌های نسبتا تازه‌ی اینستاگرام که توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است، بخش Stories یا همان استوری است. در این ویژگی جدید، کاربران اینستاگرام می‌توانند عکس‌ها و ویدئوهای کوتاه خود را از اتفاقات روزمره‌شان در قسمت Stories آپلود و منتشر نمایند. در تعداد انتشار این تصاویر و ویدیوها محدودیتی وجود ندارد و کاربران می‌توانند هر تعداد که خواستند را آپلود کنند و این تصاویر و ویدئوها تا 24 ساعت پس از انتشار به‌صورت اسلایدشو برای فالوورهایشان به نمایش در می‌آیند.

آموزش دانلود استوری اینستاگرام

این ویژگی پیش از این در شبکه اجتماعی اسنپ‌چت مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته بود و اینک اینستاگرام نیز به تقلید از اسنپ‌چت، همین راه را در پیش گرفته است که تا امروز نتیجه‌ی بسیار خوبی نیز برای‌شان به همراه داشته است و کاربران از این مسئله بسیار راضی هستند.

اما در اینجا یک سوال پیش می‌آید: چگونه می‌توان این تصاویر و ویدئوها را دانلود کرد؟ این سوال در طول روز بارها و بارها توسط مردم از ما پرسیده می‌شود. امروز می‌خواهیم با هم این مسئله را بررسی کنیم.

کافی‌ست با مرورگر لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود افزونه‌ی IG Story را که اتفاقا یکی از افزونه‌های رایگان گوگل کروم محسوب می‌شود را دانلود و بر روی مرورگر کروم دستگاه‌تان نصب کنید. با این افزونه هم می‌توان استوری‌ها را مشاهده و هم دانلود کرد! شاید بگویید از کجا و چگونه؟ پاسخ:  اینجا 

آموزش دانلود استوری اینستاگرام

حالا بیایید کمی درباره این افزونه و کار با آن شما را راهنمایی کنیم. IG Story، یک افزونه رایگان برای گوگل کروم است که به روش ساده‌ای بخش استوری را در وب‌سایت رسمی اینستاگرام نشان می‌دهد. این افزونه در اصل، استوری‌های اخیر را درست مانند برنامه موبایلی اینستاگرام به بالای فید شما اضافه می‌کند. پست‌هایی که توسط کاریر بررسی نشده‌اند با یک دایره لرزان مشخص می‌شوند و باقی پست‌ها به رنگ خاکستری در می‌آیند. برای مشاهده یک استوری به اشتراک گذاشته شده، بر روی تصویر پروفایل شخص کلیک کنید و برای حرکت بین عکس‌ها و ویدئوهای قبلی یا بعدی، از فلش‌هایی که در طرفین قرار دارد، استفاده کنید و یا با کشیدن دست بین آنها حرکت کنید. با ضربه زدن به آیکون گوشه بالا سمت چپ، می‌توانید پست‌ها را در حالت تمام صفحه مشاهده کنید.

اگر روی پست کلیک کنید، این ابزار یک گزینه زوم نیز برای شما فراهم می‌کند. برای خروج از بخش استوری دکمه ESC را فشار دهید و یا از فلش رو به پایین واقع در گوشه بالا سمت چپ استفاده کنید. متاسفانه، نمی‌توان به طور مستقیم به استوری بعدی رفت، باید به عقب برگشته و پست بعدی را باز کنید.

آموزش دانلود استوری اینستاگرام

یکی دیگر از مزایای نصب این افزونه توانایی دانلود Stories است. کافی‌ست روی پست مورد نظر خود کلیک راست کرده و از گزینه دانلود استوری استفاده نمائید. این گزینه فایل را در فرمت زیپ ذخیره می‌کند. ذخیره‌ی طولانی‌ترین پست‌ها چند ثانیه زمان می‌برد. افزونه کروم IG story به صورت رایگان در دسترس است می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

آدرس کانال تلگرام ما:      کلیک کنید

آدرس اینستاگرام ما:       کلیک کنید