طبق آمار و تحقیقات جهانی درصد زیادی از کاربران فضای مجازی حداقل یک‌بار مورد توهین و آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. این وضعیت در کشور ما به‌مراتب بدتر و حتی در مواردی وحشتناک‌ می‌باشد. حالا اینستاگرام قصد دارد جهت جلوگیری از این موضوع، به‌زودی ابزاری را برای فیــ.لتر کردن یا بستن نظرات به‌طور کامل ارائه نماید.

مدیریت نظرات اینستاگرام

طبق شواهد موجود با استفاده از این ابزار، صاحبان پیج‌های اینستاگرام می‌توانند کلمات و واژگانی را به‌‌عنوان موارد ممنوعه در بخش نظرات تعریف کنند. با این کار، تمامی نظرات و کامنت‌هایی که این کلمات در آن‌ها به کار رفته در محیط اینستاگرام به نمایش در نخواهند آمد. این ابزار مدیریت کامنت‌‌ها در ابتدا تنها برای صفحات پرمخاطب و بزرگ در دسترس قرار خواهد گرفت و سپس به‌آرامی شامل تمامی کاربران خواهد شد.

البته این نخستین‌باری نیست که اینستاگرام ابزاری را برای مدیریت کامنت‌‌ها در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ماه پیش این قابلیت برای اکانت‌های تجاری فراهم شد که با استفاده از آن صاحب اکانت می‌تواند کامنت‌های که حاوی الفاظ رکیک و توهین‌آمیز را مسدود نماید. در اسکرین‌شات پایین تنظیمات این قابلیت را مشاهده می‌کنید:

مدیریت نظرات اینستاگرام

امیدواریم در آینده شاهد ریشه‌کن شدن کامل فحاشی و توهین در محیط اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی باشیم زیرا توهین به‌هیچ‌وجه امری پسندیده و قابل توجیه نیست.